Gmina Chybie/Przedszkole Publiczne w Mnichu
realizuje projekt pn.
Przedszkole marzeń w Gminie Chybie
współfinansowany w ramach programu regionalnego w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.01-Edukacja przedszkolna.
Wartość projektu: 563 313,75 zł
Wartość dofinansowania: 506 982,37 zł
Okres realizacji: 1 września 2024 r. – 30 grudnia 2026 r.
W ramach projektu zostanie wprowadzona dodatkowa oferta zajęć dodatkowych tj. zajęcia usprawniające aparat mowy, zajęcia kształtujące i rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne, zajęcia polisensoryczne, zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej "Kim będę gdy dorosnę" oraz zajęcia prozdrowotne.
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 108 dzieci i 9 nauczycieli z Przedszkola Publicznego w Mnichu. Przedszkole zostanie doposażone w sprzęt i pomoce do zajęć z dziećmi, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto zostanie doposażony plac zabaw.
Realizacja projektu zapewni podopiecznym większe wsparcie w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wprowadzenie większej ilości godzin zajęć specjalistycznych, zakup profesjonalnego sprzętu oraz szkolenia kadry pedagogicznej pozwolą na zwiększenie efektywności ww. zajęć wśród dzieci. Ponadto, poszerzymy ich wiedzę na temat zdrowego odżywiania oraz wzbogacimy nasz jadłospis o dania na bazie warzyw i owoców. Zachęcimy dzieci do kosztowania, komponowania i samodzielnego przygotowywania posiłków. Doposażenie placu zabaw oraz budowa altany ogrodowej umożliwią prowadzenie zajęć na świeżym powietrzu, co korzystnie wpłynie na zdrowie i sprawność ruchową przedszkolaków.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Załączniki:
1. Deklaracja uczestnictwa w projekcie
2. Formularz zgłoszeniowy do projektu
3. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych oraz zgoda na wykorzystanie wizerunku
4. Formularz klauzuli informacyjnej
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W RAMACH PROJEKTU
„PRZEDSZKOLE MARZEŃ W GMINIE CHYBIE”
MARIA MYNARSKA zajęcia usprawniające aparat mowy |
|||||||
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
||||
9:00-9:15 |
Oddział III |
9:45-10:00 |
Oddział II |
10:00-10:15 |
Oddział II |
9:00-9:15 |
Oddział II |
|
10:00-10:15 |
Oddział III |
10:15-10:30 |
Oddział III |
|
|
|
10:15-10:30 |
Oddział I |
10:30-11:00 |
Oddział I |
|
|
||
10:30-10:45 |
Oddział IV |
11:00-11:30 |
Oddział IV |
|
|
||
10:45-11:00 |
Oddział V |
11:30-12:00 |
Oddział V |
|
|
||
PAULA KASZA Emocje małe i duże |
|||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
CZWARTEK |
|||
7:20-7:40 |
Oddział III |
12:00-12:20 |
Oddział I |
13:00-13:25 |
Oddział V |
7:40-8:00 |
Oddział V |
12:20-12:40 |
Oddział IV |
13:25-13:50 |
Oddział IV |
|
12:40-13:00 |
Oddział II |
13:50-14:15 |
Oddział II |
|
|
14:15:14:40 |
Oddział I |
|||
14:40-15:05 |
Oddział III |
JOANNA RAKUS Mały ekolog |
|||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
|||
14:00-14:20 |
Oddział II |
14:00-14:20 |
Oddział I |
11:00-11:25 |
Oddział II |
14:20-14:40 |
Oddział III |
14:20-14:40 |
Oddział IV |
11:25-11:50 |
Oddział III |
|
14:40-15:00 |
Oddział V |
11:50-12:15 |
Oddział I |
|
|
|
12:15-12:40 |
Oddział V |
||
|
|
12:40-13:05 |
Oddział IV |
MAŁGORZATA KOWALCZYK Kuchcikowo |
|||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
||
9:35-10:00 |
Oddział I |
9:40-10:00 |
Oddział I |
10:00-10:25 |
Oddział II |
10:00-10:20 |
Oddział II |
10:25-10:50 |
Oddział III |
10:20-10:40 |
Oddział III |
10:50-11.15 |
Oddział IV |
10:40-11.00 |
Oddział IV |
11:15-11.35 11.35-12.00 |
Oddział V |
|
|
MARTYNA KAJSTURA Zajęcia ruchowe w terenie |
|||
PONIEDZIAŁEK |
ŚRODA |
||
12:00-12:25 |
Oddział I |
8:15-8:35 |
Oddział II |
12:25-12:50 |
Oddział II |
8:35-8:55 |
Oddział I |
12:50-13:15 |
Oddział III |
8:55-9:15 |
Oddział IV |
13:15-13:40 |
Oddział IV |
9:15-9:35 |
Oddział III |
13:40-14:00 |
Oddział V |
9:35-10:00 |
Oddział V |
MARZENA SOSNA Zajęcia polisensoryczne |
|||
ŚRODA |
PIĄTEK |
||
13:00-13:25 |
Oddział I |
12:00-12:20 |
Oddział I |
13:25-13:50 |
Oddział II |
12:20-12:40 |
Oddział II |
13:50-14:15 |
Oddział III |
12:40-13:00 |
Oddział III |
14:15-14:40 |
Oddział IV |
13:00-13:20 |
Oddział IV |
14:40-15:00 |
Oddział V |
13:20-13:45 |
Oddział V |
JUDYTA JANOTA Preorientacja zawodowa |
|||
WTOREK |
PIĄTEK |
||
10:30-10:55 10:55-11:15 |
Oddział V a Oddział V b |
9:45-10:10 10:10-10:30 |
Oddział I a Oddział I b |
11:15-11:40 11:40-12:00 |
Oddział II a Oddział II b |
10:30-10:55 10:55-11:15 |
Oddział IV a Oddział IV b |
|
11:15-11:40 11:40-12:00 |
Oddział III a Oddział III b |
GALERIA ZDJĘĆ Z ZAJĘĆ:
ZAJĘCIA POLISENSORYCZNE:
Celem zajęć jest poznawanie świata wszystkimi zmysłami: wzrokiem, słuchem, smakiem, węchem i dotykiem. Pobudzana jest ciekawość, kształtowane jest wyobrażenie o najbliższym otoczeniu, poznaje i doświadcza się rzeczy, o których istnieniu nie miało się wcześniej pojęcia. Podczas zajęć wykorzystywane są ciekawe pomoce sensoryczne, materiał przyrodniczy oraz przedmioty codziennego użytku.
ZAJĘCIA RUCHOWE W TERENIE:
Głównym celem zajęć ruchowych jest wszechstronny rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny dzieci poprzez aktywność, która sprzyja kształtowaniu zdrowych nawyków oraz integracji w grupie rówieśniczej. Podczas zajęć dzieci biorą udział w różnorodnych aktywnościach ruchowych, takich jak ćwiczenia gimnastyczne, gry i zabawy zespołowe, tory przeszkód, taniec oraz ścieżki sensoryczne. Program stymuluje rozwój motoryczny, koordynację ruchową, równowagę i wytrzymałość. Wykorzystywane materiały i sprzęty – piłki, hula-hoopy, liny czy szarfy – pobudzają wyobraźnię oraz wspierają rozwój sensoryczny i motoryczny dzieci. Gdy tylko pogoda na to pozwala, zajęcia odbywają się na świeżym powietrzu.
KUCHCIKOWO:
W ramach zająć „Kuchcikowo” dzieci uczą się otwartości na degustowanie nowości kulinarnych oraz kształtują nawyki prozdrowotne. Do tej pory na zajęciach dzieci poznały pracę kucharza, dowiedziały się w jaki sposób zmysły pomagają w gotowaniu, a przede wszystkim przygotowywały i degustowały różne potrawy celem poznania 5 podstawowych smaków (słodkiego, gorzkiego, słonego, słodkiego oraz umami czyli mięsnego). Po krótkiej przerwie świątecznej, w nowym roku nadszedł czas na poznanie piramidy zdrowego odżywiania, której podstawą jest zdrowy styl życia i picie wody. Był to doskonały moment, na zaprezentowanie dzieciom nowego dystrybutora wody oraz wprowadzenie zmian w przedszkolnym jadłospisie (woda zamiast kompotu do obiadu). Na kolejnych styczniowych zajęciach dzieci poznawały produkty z kolejnych stopni piramidy. Tak degustowaliśmy owoce egzotyczne oraz przyrządzaliśmy z nich sałatkę owocową, poznaliśmy historię powstawania chleba, przy okazji kosztując chrupiących grzanek z oliwą z oliwek, a także w trakcie degustacji produktów mlecznych dowiedzieliśmy się, że budują one zdrowe kości. Na kolejnych zajęciach lutowych poznamy produkty bogate w białko oraz porozmawiamy o tłuszczach.
EMOCJE MAŁE I DUŻE:
Głównym celem zajęć jest wspieranie i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych dzieci w formie zabawy i w sytuacjach zadaniowych. Przedszkolaki rozpoznają i nazywają różne stany emocjonalne: smutek, zmartwienie, przykrość, cierpienie, radość, zadowolenie, szczęście, duma, wściekłość, złość, nieśmiałość, lęk, gniew, zdziwienie, odwaga, nienawiść. Rozwijają wrażliwość emocjonalną oraz empatię. Nawiązują i utrzymyją pozytywne interakcje z innymi dziećmi. Kształtują umiejętność budowania poczucia własnej wartości i silnej osobowości.
MAŁY EKOLOG:
Głównym celem zajęć jest zbliżenie dziecka do świata przyrody i dostrzeganie jego piękna oraz budzenie świadomości ekologicznej i kształtowanie u dziecka poczucia odpowiedzialności za stan przyrody. Poprzez udział w zajęciach dzieci nabędą odpowiedniego stosunku do świata roślin i zwierząt, jak również zapoznają się ze sposobami ochrony środowiska. Działania programowe opierają się przede wszystkim o cztery żywioły – POWIETRZE, WODA, ZIEMIA, OGIEŃ. Poznając je, dzieci dowiedzą się, jaką rolę w naszym życiu i środowisku przyrodniczym odgrywa każdy z nich. Przy okazji poznawania żywiołów, wgłębimy się bardziej w tematykę ogólnie pojętej przyrody.
ZAJĘCIA USPRAWNIAJĄCE APARAT MOWY:
Celem zajęć jest usprawnianie aparatu artykulacyjnego i kształtowanie prawidłowego toru oddechowego.
Na zajęciach wykonujemy:
-ćwiczenia oddechowe - które zwiększają pojemność płuc, kształtują ruch przepony. Ćwiczenia prowadzone będą w formie zabawowej przy wykorzystaniu różnych środków np. piórek, listków, papierowych śnieżynek.
-ćwiczenia usprawniające narządy mowy- wypracowują zręczne i celowe ruchy języka, warg ,podniebienia i rozwijają wyczucie ich położenia. Doskonalą sprawność mięśni i utrwalają poprawną artykulację.
-zabawy rytmizujące (logorytmiczne)- są to ćwiczenia muzyczno-ruchowe i słowno-ruchowe. Kształcą one ruchy całego ciała, co ma pośredni wpływ na ruchy narządów mowy oraz wyrabiają poczucie rytmu umożliwiającego prawidłowe stosowanie melodii, akcentu, rytmu, wrażliwości na muzykę.
PREORIENTACJA ZAWODOWA:
Celem zajęć jest przybliżenie dzieciom podstawowych zawodów oraz pobudzenie i rozwijanie ich zainteresowań i uzdolnień. W ramach projektu organizowane są spotkania z osobami wykonującymi różne zawody jak również krótkie wyjścia do ciekawych miejsc pracy.